Špatně zapojený dvojitý vypínač?

Elektrický

Opravte vodítka a podporu pro širokou škálu elektrických obvodů.



Zástupce: 23



Zveřejněno: 26.10.2018



Mám dvojitý nástěnný spínač pro moje přední vnější světlo a vnitřní světlo přední haly. Nevím, jestli se jedná o dva samostatné jednosměrné přepínače nebo skutečný dvojitý přepínač. Aby však světlo na verandě fungovalo, musí být rozsvíceno moje světlo v hale. Žádné vnitřní světlo = žádné vnější světlo. Vnitřní světlo samozřejmě funguje bez vnějšího světla.



Je to špatně zapojený přepínač nebo špatný přepínač?

Fotky:

Blokovat obrázek' alt=



Holé spínače

Blokovat obrázek' alt=

Červené dráty za jiným spínačem…

Blokovat obrázek' alt=

Sledování…

Blokovat obrázek' alt=

… A je zde obalen fialovým drátem.

Obecně v mém domě jsem si prostřednictvím dalších aktualizací zařízení všiml, že fialová je můj horký drát. Nechápu, proč by červená byla zabalená do fialové, pokud už je na ní fialová.

Komentáře:

Ve které zemi to je? V Nizozemsku je zapojení velmi snadné. Potřebujete sériový přepínač, horký vodič (napájení), který připojujete na označeném připojení, které je (P) nebo tmavě měděná barva. Dvě další připojení vedou k lampě 1 a lampě 2. Nulový vodič běží ve stropě a nevidíte ho vypínačem, kromě případů, kdy máte k dispozici také elektrickou zásuvku.

12. 10. 2019 podle Simone

2 odpovědi

Zvolené řešení

Rep: 316,1k

Ahoj @lizadizzle ,

Zdá se, že může dojít k chybě zapojení.

jak přilepit podrážku zpět na botu

Z vašeho popisu se zdá, že aktivní vodič přichází do jednoho spínače a výstup z tohoto spínače jde do světla haly a také na vstup do spínače, který napájí světlo verandy.

Vždy to tak bylo?

Normálně se světelným spínačem aktivní vodič vstupuje do spínače (spínačů) a protože se jedná o dvojitý spínač světel, měl by být násoben druhým spínačem v desce. Každý z výstupů ze spínačů by měl jít do příslušných světel.

Mělo by se tedy stát, že ke spínačům přicházejí pouze 3 vodiče. (i když to může být zapojeno jinak)

Jeden aktivní vodič dovnitř (vynásoben na oba vstupy spínače) a dva vodiče ven, jeden připojen ke každému spínači. Mohou být všechny stejné barvy nebo ne, v závislosti na způsobu zapojení, ať už jako jednotlivé vodiče nebo v kabelu

Pokud budete zkoumat připojení na zadní straně přepínačů, dejte pozor na bezpečnost. Vypněte jistič nebo vyjměte pojistku, která napájí světla, z hlavního napájecího zdroje. Poté vyzkoušejte, zda se obě kontrolky NEZAPNOU. Jakmile sejmete spínací desku ze zdi / dveří (sledujte, kam vkládáte prsty nebo nástroje), použijte a testovací nástroj - pouze příklad abyste se dvojnásobně ujistili, že na žádném z vodičů NENÍ NAPÁJENÍ, než se jich dotknete, protože za předpokladu, že neexistuje žádná síla jen proto, že světla nefungují, může být fatální.

Pokud se vám to zdá příliš opatrné, zavolejte elektrikáře, pokud máte nějaké pochybnosti. Život je drahocenný

Aktualizace (27.10.2018)

Ahoj @lizadizzle ,

LI je zapojen, jak si myslím, že může být, pohybem červeného vodiče na vnitřní straně vypněte připojení fialového vodiče a nahoru, abyste se připojili k druhému červenému vodiči, pak by venkovní světlo mělo fungovat pouze v závislosti na vnějším spínači a bez ohledu na polohu vnitřního spínače

Pamatujte, že chcete-li změnit polohu vodiče, ODPOJTE NAPÁJENÍ u napájecí skříňky

Zde je obrázek, který ukazuje, jak si myslím, že v současnosti může být zapojeno.

Tohle je za předpokladu že na hnědém vodiči nepřichází ŽÁDNÝ VÝKON, možná proto, že je přerušený, a proto byl mezi dvěma spínači spuštěn červený vodič, aby se problém překonal, aniž by bylo nutné zapojit nový vodič, který by nahradil hnědý vodič drát

(kliknutím na obrázek jej zvětšíte pro lepší zobrazení)

Zelená čára ukazuje aktuální cestu pro napájení napájející dvě světla, tzn. Potřebujete vnitřní spínač, který napájí napájení vnějšího spínače.

Červená čára ukazuje, jak přemístěním červeného vodiče (ten ze stejné svorky jako fialový vodič na vnitřním spínači na druhý terminál s červeným vodičem na vnitřním spínači) se nyní napájí vnější spínač nezávisle na vnitřním spínači (na výkresu obvodu je to znázorněno tečkovanou čarou)

PS sorry měl dodat, že kruh s křížkem v něm je symbolem pro lampu jen pro případ, že by vás zajímalo, co to je, a také symbolem po lampách je jen symbol Země nebo zpáteční cesty - nesprávný, vím to by měl být symbolem pro neutrální vodič, ale bude to stačit pro obvod, protože pracuje stejným způsobem.

Komentáře:

Ano, vždy to tak bylo, prostě jsme se tím nějak zabývali, protože jsme dům koupili.

26. 10. 2018 podle Elizabeth Thompson

Ahoj @lizadizzle ,

Souhlasím, že elektroinstalace vypadá špatně.

Mohu nakreslit obvod, díky kterému světla fungují, jak jste popsali, a obrázky, které jste poskytli, ale k tomu fialové vodiče NENÍ napájecí vodiče, ale ve skutečnosti jsou to vodiče ke světelám ze spínačů. Červeným vodičem (vnitřní spínač) a hnědým vodičem (vnější spínač) by musely být napájecí vodiče a mezi dvěma spínači je také červený vodič.

Pokud je to správné, pak možná důvod, proč to bylo provedeno tímto způsobem, je ten, že hnědý vodič (vnější spínač) je vadný a není do něj přiváděno napájení. Mezi vnitřní spínač (stejné připojení jako fialový vodič) a vnější spínač (stejné připojení jako hnědý vodič) byl vložen červený vodič, aby se získalo napájení pro vnější světlo.

Měl být připojen k druhému červenému vodiči na vnitřním spínači, a nikoli k fialovému vodiči, tj. 2 červené vodiče na jedné svorce, 1 fialový vodič na druhé svorce.

Pokud na fialové dráty přichází energie, pak nevím, jak by to bylo zapojeno, aby to fungovalo tak, jak to funguje. Zapojení spínačů a světel by se rozhodně muselo zkontrolovat, aby se to zjistilo.

Práce na elektrickém vedení jsou potenciálně smrtelné, zavolejte elektrikáře a nechte jej zkontrolovat odborníkem

26. 10. 2018 podle Jayeff

Jen jsem se znovu díval na své fotografie a ano, myslím, že máte pravdu v tomto konkrétním přepínači, kde fialové vodiče směřují k příslušnému zařízení - ne horký vodič. Zajímalo by mě, jestli jsem přesunul červený vodič ze sloupku s fialovým vodičem na vnitřním spínači na horní sloupek na vnitřním spínači, kde je druhý červený vodič - budu ještě muset mít zapnutý vnitřní spínač pro vnější práce? Nemohu to v mé hlavě fungovat lol :)

Pravděpodobně skončím tím, že zavolám elektrikáři, jak říkáte, hlavně proto, že se to rychle stává více než jen mrzutostí.

27.10.2018 podle Elizabeth Thompson

YESSSS !!! Přesunul jsem červený drát, jak bylo diskutováno, a úspěch! Moc děkuji za váš čas a pomoc!

28.10.2018 podle Elizabeth Thompson

Ahoj @lizadizzle ,

Nemáš zač.

Jsem rád, že to fungovalo dobře.

Na zdraví.

28.10.2018 podle Jayeff

Rep: 217,2k

Nejsem elektrikář, ale udělal jsem víc než jen svůj podíl na domácích elektroinstalacích. Tady musíte šlapat opatrně, abyste nedělali chyby, které by mohly být v rozporu s místním elektrickým předpisem.

Máte na mysli nastavení 2 gangů nebo jednu jednotku, která má zabudované dva přepínače? Má krabička také další vodiče, které přicházejí / odcházejí k přenášení napájení jinde v domě (nejen světla)? To vše má dopad na to, jak by mělo být vedení provedeno.

Stručně řečeno, zní to, jako by byl ždímač nastaven tak, že horké pro venkovní světlo pochází ze spínacího stavu vnitřního světla. Pokud k tomu není / nebyl konkrétní důvod, zdá se to velmi neobvyklé. Podívejte se na to Google stránka, která zobrazuje různé obrázky a videa, měli by pomoci. Pokud si nejste jisti, obraťte se na elektrikáře. Doufejme, že na tomto fóru je někdo, kdo vám dá autoritativnější odpověď.

Komentáře:

Věřím, že máte pravdu. Nyní přidané obrázky viz výše.

26. 10. 2018 podle Elizabeth Thompson

Fialový vodič jsem nikdy předtím neviděl, ale mohlo by to být jen proto, že elektrické kódy se liší. Nejsem dost dobrý (ani certifikovaný), abych mohl dělat doporučení na základě obrázků. IMHO, elektroinstalace je provedena špatně. Určitě bych na to přišel sám, kdyby to bylo u mě doma, ale nechci vás nesprávně vést.

26. 10. 2018 podle Minho

Žádný problém lol Myslím, že hodím hlavní jistič a uvidím, co se stane, když rozepnu připojovací červený vodič.

26. 10. 2018 podle Elizabeth Thompson

Elizabeth Thompson